Teljes körű könyvelési és adózási szolgáltatások vállalkozásának2025-11-06T12:50:54+01:00

Szolgáltatások

Teljes körű könyvelési és adózási szolgáltatások vállalkozásának

Miért bízza ránk a könyvelést?

A pontos és naprakész könyvelés nem csupán jogszabályi kötelezettség, hanem a vállalkozás működésének egyik legfontosabb alappillére. Pontosan tudjuk, hogy mennyi kihívást jelentenek a folyamatosan változó adószabályok, a szoros határidők és a bonyolult adminisztráció.

Mi gondoskodunk róla, hogy ezek a kihívások ne akadályozzák vállalkozása fejlődését: szakértő könyvelő csapatunk figyeli a változásokat, időben jelzi a kockázatokat, és támogatást nyújt a döntésekben. Így Ön arra koncentrálhat, ami valóban értéket teremt a vállalkozásának, miközben biztos lehet abban, hogy pénzügyi nyilvántartásai rendezettek és átláthatóak.

Nemzetközi számviteli tapasztalat, hazai jelenlét

Budapesten található könyvelő irodánkban csapatunk nemcsak a magyar jogszabályokat követi, hanem IFRS tapasztalattal és nemzetközi háttérrel is rendelkezik. Társirodáink támogatásával határokon átnyúló megoldásokat biztosítunk angol nyelven is.

Átlátható könyvelési díjak, egyedi csomagajánlatok

A könyvelési díjak a vállalkozásmérettől, a könyvelendő bizonylatok számától és az igényelt szolgáltatások körétől függenek. Mi hiszünk az átlátható és kiszámítható árképzésben: nincsenek rejtett költségek, új ügyfelünkként pontosan tudja, mire számíthat.

Könyvelési és adózási szolgáltatáscsomagok

Szolgáltatásainkat úgy alakítottuk ki, hogy megtalálja a vállalata számára legmegfelelőbb könyvelési és adózási megoldást. Legyen szó közép- és nagyvállalatról vagy nemzetközi leányvállalatról, rugalmas csomagjaink segítenek.

Alap könyvelési és adózási szolgáltatások – Havi csomag

Havi könyvelési és adózási megfelelés

Főkönyvi könyvelés

  • Könyvvezetés a magyar számviteli törvény előírásainak megfelelően, beleértve a főkönyvet és a vevői/szállítói analitikákat
  • A beérkező számlák egyeztetése a NAV online jelentési rendszerével
  • Könyvelési támogatás közvetlenül az Ügyfél ERP rendszerében

Bejegyzett mérlegképes könyvelő szolgáltatás

  • A cégek kötelesek bejegyzett mérlegképes könyvelőt kijelölni, aki felelős a könyvelésért és a beszámoló elkészítéséért

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Alap ÁFA-szolgáltatások

  • ÁFA-nyilvántartások vezetése, bevallások elkészítése és benyújtása
  • Benyújtási határidő: a következő hónap 20. napja
  • A benyújtás kizárólag elektronikus úton történhet

A láncügyletek és a háromszögügyletek kezelésére eseti alapon, ÁFA-szakértő adótanácsadó bevonásával kerülhet sor.

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Cégkapu portál napi felügyelet

  • A Cégkapu minden Magyarországon bejegyzett vállalkozás számára kötelező elektronikus kommunikációs csatorna. A Cégkapu fiók rendszeres ellenőrzésének elmulasztása súlyos következményekkel járhat, mivel az ide érkező hivatalos dokumentumok gyakran tartalmaznak intézkedési kötelezettséget, határidőket és a mulasztás jogkövetkezményeit. A teljes kommunikáció magyar nyelven zajlik.
  • A PKF naponta figyeli a Cégkapu postafiókot, letölti a beérkező dokumentumokat, és azokat e-mailben továbbítja az Ügyfélnek rövid angol nyelvű összefoglalóval.

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Évzárási csomag

Éves beszámoló és adóbevallások

Éves Beszámoló összeállítása

  • A magyar számviteli törvény szerinti éves beszámoló (mérleg, eredménykimutatás és kiegészítő melléklet) elkészítése bejegyzett mérlegképes könyvelő által

Elektronikus benyújtás

  • Az Éves Beszámoló elektronikus benyújtása OBR-en a szükséges mellékletekkel együtt: könyvvizsgálói jelentés (ha van), valamint a taggyűlési / közgyűlési határozat

Könyvvizsgálati támogatás

  • Könyvelő csapatunk biztosítja a könyvvizsgálathoz szükséges analitikákat és dokumentumokat

IFRS számvitel és jelentéskészítés

  • Nemzetközi standardoknak (IFRS) megfelelő pénzügyi kimutatások elkészítése és a csoportszintű riportcsomagok összeállítása

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Társasági adó (TAO) bevallás

  • A társasági adó számítása a végleges magyar számviteli adatok és az Ügyféltől kapott kiegészítő információk alapján.
  • Az adóbevallás elkészítése
  • A bevallás elektronikus benyújtása a NAV felé
  • A társasági adó bevallás transzferár-kiegészítő lapjának kitöltése

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Helyi iparűzési adó (HIPA) bevallás

  • Az iparűzési adó számítása a végleges magyar számviteli adatok és az Ügyféltől kapott kiegészítő információk alapján
  • Az adóbevallás elkészítése
  • A bevallás elektronikus benyújtása az illetékes önkormányzat felé
  • A bevallás elektronikus benyújtása a NAV felé

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Kiegészítő és eseti szolgáltatások

Könyvelés és adózási megfelelés

További / opcionális szolgáltatások:

  • Tárgyi eszköz analitika vezetése összetettebb eszközöknél
  • Készletmozgások rögzítése és a beszerzések egyeztetése a főkönyvvel
  • Termelési költségek kalkulációja
  • Kiküldetési és utazási költségek adminisztrációja
  • Analitikus nyilvántartások vezetése (pl. hitelek, előlegek, időbeli elhatárolások stb.)
  • Egyéb számítások és főkönyvi tételek (elhatárolások, kamatok, átértékelések stb.)

Számviteli politika

  • Segítünk elkészíteni és naprakészen tartani a számviteli politikát, beleértve a leltározási, pénzkezelési és értékelési szabályzatokat

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Egyéb adóbevallások elkészítése és benyújtása (szükség szerint), például:

  • Cégautóadó
  • Idegenforgalmi adó
  • Innovációs járulék

Transzferár kötelezettség vizsgálata

  • Összegyűjtjük a releváns adatokat, és megvizsgáljuk, hogy a vállalkozás köteles-e transzferár dokumentációt készíteni.

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Jelentés a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felé

  • Kötelező adatszolgáltatás a vállalkozás tevékenységi profilja és tranzakciós volumene alapján. A benyújtás gyakorisága lehet havi, negyedéves vagy éves

Jelentés a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) felé

  • Kötelező adatszolgáltatás a vállalkozás tevékenységi profilja és tranzakciós volumene alapján. A benyújtás gyakorisága lehet havi, negyedéves vagy éves

Jelentés a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) felé

  • Bejelentési kötelezettség például külföldi bankszámláról, kapcsolt vállalkozásokról, székhelyszolgáltatóról, az iratok tárolási helyéről, számlázóprogramról, bejelentett részesedésekről stb.

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Opcionális szolgáltatások

Pénzügyi és adminisztratív szolgáltatások

Riportkészítés

  • Számlarend kialakítása és karbantartása az Ügyfél riportálási igényei szerint
  • Havi zárási folyamatok lebonyolítása (időbeli elhatárolások, átértékelések, cut-off ellenőrzés, készletmozgások stb.)
  • A PKF elkészíti a standard havi pénzügyi riportot (mérleg és eredménykimutatás), illetve a megbeszélt formátumban a csoportszintű riportot
  • A havi riport az Ügyfél által meghatározott határidőre készül el

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Értékesítési számlák kiállítása

  • A számlázóprogramnak valós idejű, közvetlen adatkapcsolattal kell rendelkeznie a NAV szerverével, hogy az értékesítési számlák adatai az előírt XML-formátumban azonnal továbbításra kerüljenek. A jogszabály kötelezővé teszi, hogy a számlázóprogramból kiállított számlák adatai automatikusan és késedelem nélkül feltöltésre kerüljenek a NAV rendszerébe, az aktuális XSD séma szerint
  • A PKF az Ügyfél nevében, a helyi előírásoknak teljes mértékben megfelelő számlázóprogrammal állítja ki az értékesítési számlákat

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Banki asszisztencia

  • Szállítói számlák, bérek és ÁFA, valamint egyéb adók átutalásainak előkészítése
  • Korlátozott hozzáféréssel a PKF csapata az Ügyfél online banki rendszerében előkészíti az utalásokat
  • Minden kifizetést az Ügyfélnek kell jóváhagynia és végrehajtania

Ajánlatot kérekAjánlatot kérek

Lépjen kapcsolatba szakembereinkkel!

Mindig elérhetőek vagyunk és azonnal reagálunk ügyfeleink megkeresésére. Munkacsoportunk folytonossága garantált a visszatérő megbízások esetén. Vezetői szintről kijelölt ügyfél-kapcsolattartók koordinálják komplex megbízások esetén számviteli, adózási szakembereink ügyfélkapcsolatát.

Gyakori kérdések

Az együttműködés folyamata és az ügyfél-onboarding

Hogyan zajlik az ügyfél-onboarding a PKF Hungary-nél?2025-10-07T19:53:56+02:00

Az ügyfél belépése előre megtervezett lépések mentén történik: először megismerjük a cég működését és igényeit, majd elvégezzük az ügyfél-átvilágítást és szerződést kötünk. Ezután beállítjuk a munkafolyamatokat, rendszereket és meghatalmazásokat, szükség esetén átvesszük az előző könyvelőtől az adatokat, majd elindítjuk a szolgáltatást.

Mennyi idő alatt indul el a közös munka?2025-10-09T15:34:43+02:00

A közös munka általában néhány hét alatt elindul, de az időtartam függ a vállalkozás méretétől, az előző könyvelővel való adatátadás gyorsaságától és a folyamatok összetettségétől. Rugalmasan igazodunk ügyfeleink igényeihez és határidőihez.

Mi történik, ha év közben váltunk könyvelőt?2025-10-07T19:54:17+02:00

Év közbeni váltásnál átvesszük az előző könyvelőtől a főkönyvi kivonatokat, bizonylatokat és nyitó adatokat. Gondoskodunk arról, hogy a folytonosság biztosított legyen, és ne sérüljenek a határidők.

Mikor indul el ténylegesen a szolgáltatás?2025-10-07T19:54:34+02:00

Amint minden meghatalmazás és nyitó adat rendelkezésre áll, a PKF megkezdi a könyvelési és adózási feladatok teljesítését. Ez lehet új cég indulásakor a bejegyzés időpontjától, vagy meglévő vállalkozás esetén a szerződésben rögzített kezdő időponttól.

Kapunk-e támogatást az onboarding során a folyamat megértéséhez?2025-10-07T19:54:41+02:00

Igen. Az ügyfélkapcsolati menedzser végigkíséri a teljes folyamaton, folyamatosan tájékoztat és válaszol minden felmerülő kérdésre.

Szolgáltatások és tartalom

Pontosan milyen könyvelési és adózási szolgáltatásokat nyújt a PKF Hungary?2025-10-07T19:55:54+02:00

A teljes körű könyveléstől kezdve az adóbevallások elkészítésén át a hatóságokkal való kapcsolattartásig minden számviteli és adózási feladatot ellátunk. Emellett tanácsadást is biztosítunk a jogszabályi változásokkal és adóoptimalizálással kapcsolatban.

Mi a különbség a díjcsomagok között?2025-10-13T21:15:06+02:00

A csomagokat a cég mérete, tranzakcióinak száma és tevékenysége alapján alakítjuk ki. Így minden ügyfél a saját működéséhez illeszkedő szolgáltatási szintet kap.

Segítenek-e cégalapítás, átalakulás vagy megszűnés esetén?2025-10-13T21:17:01+02:00

Igen, könyvelési, jogi és adózási szempontból is támogatjuk ügyfeleinket, szoros együttműködésben jogi partnereinkkel akár új cégalapításról, átalakulásról vagy megszűnésről van szó.

Díjazás és szerződés

Hogyan számítják ki a könyvelési díjakat?2025-10-09T20:54:37+02:00

A díjat elsősorban az ügyfél forgalma, a bizonylatok száma, az alkalmazottak létszáma és az iparág sajátosságai határozzák meg. Munkánk alapja egy óradíjas, munkaidő-alapú megközelítés, amely rugalmasan igazodik az ügyfél tényleges igényeihez és az elvégzett feladatok mennyiségéhez.

Van-e lehetőség egyedi árképzésre?2025-10-07T19:57:09+02:00

Igen, nagyobb vagy speciális igényű ügyfelek számára egyedi ajánlatot adunk.

Van-e minimum szerződéses időtartam?2025-10-09T20:55:44+02:00

Nincs kötelező minimumidő, de a legtöbben éves megállapodás keretében dolgoznak velünk.

Kapcsolattartás és munkafolyamatok

Hogyan zajlik a kapcsolattartás az ügyfélkapcsolati menedzserrel és a könyvelőkkel?2025-10-07T19:58:07+02:00

Minden ügyfélnek dedikált kapcsolattartója van, aki elérhető telefonon, e-mailben és igény szerint online meetingeken.

Hogyan adhatjuk át a bizonylatokat?2025-10-13T21:26:13+02:00

Elektronikusan, egy erre a folyamatra optimalizált, biztonságos és felhasználóbarát csatornán adhatóak át a bizonylatok.

Van-e digitális megoldás a dokumentumok kezelésére?2025-10-07T19:58:27+02:00

Igen, modern rendszereket használunk a bizonylatok feltöltésére és az adatok kezelésére, így egyszerűbb és gyorsabb az ügyintézés.

Határidők, felelősség és garanciák

Mik a főbb adóbevallási határidők?2025-10-07T19:59:00+02:00

Általánosságban havonta ÁFA, évente társasági adó és iparűzési adó bevallás, de az ügyfél tevékenységétől függően más határidők is lehetnek.

Mi történik, ha késve adom át a szükséges dokumentumokat?2025-10-07T19:59:06+02:00

Ez késedelmet okozhat a könyvelésben és bevallásban. Mindig jelezzük az ügyfélnek a kockázatokat, és lehetőség szerint keressük a megoldást.

Extra szolgáltatások és tanácsadás

Segítenek-e hatósági ellenőrzések, adóvizsgálatok során?2025-10-07T19:59:51+02:00

Igen, képviseljük ügyfeleinket és teljes körű szakmai támogatást nyújtunk az ellenőrzések során.

Bővíthető-e a meglévő szolgáltatási csomag további szolgáltatásokkal?2025-10-09T21:05:38+02:00

A meglévő szolgáltatási csomag igény szerint bővíthető további területekkel, például adótanácsadással, auditálással vagy cégértékeléssel.

Hírek, elemzések, kiadványok

Iratkozzon fel szakmai hírlevelünkre!

Az alábbi űrlap segítségével feliratkozhat szakmai hírlevelünkre, így folyamatosan értesítjük az adózás, a könyvelés és a bérszámfejtés területén megjelenő újdonságokról.

Go to Top