Változás az ügyfélkapu azonosításban

2025. január 16-ától megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu és már csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP eAzonosítással használhatjuk a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítási szolgáltatását.

Mi az Ügyfélkapu+?

Az Ügyfélkapu+ egy biztonságosabb, kétfaktoros azonosítással működő szolgáltatás, amelyhez szükség van Ügyfélkapu regisztrációra, okostelefonra vagy tabletre, valamint egy hitelesítő alkalmazásra.

Mi a DÁP?

A Digitális Állampolgárság Program (DÁP) egy olyan platform, mely az állampolgároknak nyújtott digitális szolgáltatásokat egy helyen kínálja. Célja, hogy megkönnyítse az ügyintézést, így biztosítva a gyorsabb és hatékonyabb adminisztrációt a modern technológia segítségével. A felületet folyamatosan fejlesztik, bizonyos funkciói már elérhetőek mind az android, mind iOS rendszert használók számára.

Hogyan igényelhető az Ügyfélkapu+ szolgáltatás?

https://ugyfelkapu.gov.hu/ oldalon való bejelentkezést követően az „Ügyfélkapu+ igénylése” menüpont választásával kezdeményezhő az Ügyfélkapu+ beállítása. Fontos, hogy a regisztráció során megadott törlőkódot megjegyezzük, mivel bármilyen a telefon állapotában beállt változás következtében így tudunk új eszközt párosítani.

Felmerülő kérdéseivel forduljon bizalommal tanácsadóinkhoz.

Vadkerti Krisztián, partner

Ráskai Márton, menedzser

Kocsis Judit, junior adótanácsadó

Lépjen kapcsolatba szakembereinkkel!

Az alábbi űrlap segítségével feliratkozhat szakmai hírlevelünkre, így folyamatosan értesítjük az adózás, a könyvelés és a bérszámfejtés területén megjelenő újdonságokról.

További hírek