Változás az ügyfélkapu azonosításban - PKF Hungary Hírek

Változás az ügyfélkapu azonosításban

2025. január 16-ától megszűnik a hagyományos Ügyfélkapu és már csak Ügyfélkapu+ vagy DÁP eAzonosítással használhatjuk a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosítási szolgáltatását.

Mi az Ügyfélkapu+?

Az Ügyfélkapu+ egy biztonságosabb, kétfaktoros azonosítással működő szolgáltatás, amelyhez szükség van Ügyfélkapu regisztrációra, okostelefonra vagy tabletre, valamint egy hitelesítő alkalmazásra.

Mi a DÁP?

A Digitális Állampolgárság Program (DÁP) egy olyan platform, mely az állampolgároknak nyújtott digitális szolgáltatásokat egy helyen kínálja. Célja, hogy megkönnyítse az ügyintézést, így biztosítva a gyorsabb és hatékonyabb adminisztrációt a modern technológia segítségével. A felületet folyamatosan fejlesztik, bizonyos funkciói már elérhetőek mind az android, mind iOS rendszert használók számára.

Hogyan igényelhető az Ügyfélkapu+ szolgáltatás?

https://ugyfelkapu.gov.hu/ oldalon való bejelentkezést követően az „Ügyfélkapu+ igénylése” menüpont választásával kezdeményezhő az Ügyfélkapu+ beállítása. Fontos, hogy a regisztráció során megadott törlőkódot megjegyezzük, mivel bármilyen a telefon állapotában beállt változás következtében így tudunk új eszközt párosítani.

Felmerülő kérdéseivel forduljon bizalommal tanácsadóinkhoz.

Vadkerti Krisztián, partner

Ráskai Márton, menedzser

Kocsis Judit, junior adótanácsadó

Ha tetszett a cikk:


Ne felejtsen el feliratkozni hírlevelünkre: