Bérszámfejtés
Bérszámfejtés

Vállalatunk számára rendkívül lényeges a precíz, megbízható bérszámfejtési szolgáltatás nyújtása folyamatosan alkalmazkodva a változó jogszabályi környezethez. Nagy hangsúlyt fektetünk az általunk végzett tevékenység minőségére, munkatársaink szakmai hozzáértésére, képzésére. Portfoliónkban megtalálhatóak az alacsony létszámú, általános munkarendben foglalkoztató munkáltatók mellett a többszáz fős, egyenlőtlen munkaidőben, munkaidőkeret alkalmazását választó munkáltatók is.

Napi munkánk során az általánosnak mondható munkaviszony mellett nagyon változatos állományi összetétellel találkozunk, mint pl. a megbízási jogviszony vagy az atipikus foglalkoztatási formák. Erős adó, munkaügyi, bérszámfejtési és tb ügyintézési ismeretekkel, sok éves tapasztalattal rendelkező munkacsoportunkból, dedikált, egykapus kapcsolattartót biztosítunk, akinek távolléte esetén gondoskodunk a helyettesítésről, a zavartalan munkafolyamatok biztosítása érdekében.

Bérszámfejtési szolgáltatásunk választása esetén az alábbi feladatok elvégzését vállaljuk többek között / a teljesség igénye nélkül:


Munkaügyi terület

  • A bérszámfejtés elvégzéséhez szükséges, illetve ügyfeleink által kért személyi-, és jogviszony adatok rögzítése, nyilvántartása, kezelése saját szoftverünkben, illetve kérés esetén az ügyfél szoftvere által
  • Jogviszonyok keletkezésével, módosításával és megszűnésével kapcsolatos feladatok ellátása
  • Jogszabályok által előírt adminisztrációs kötelezettségek teljesítése – megfelelő adattartalommal rendelkező nyilatkozatok biztosítása, nyilvántartások vezetése
  • A magánszemélyek nettó jövedelmét terhelő levonások kezelése, nyilvántartásba vétele, visszaigazolása, a határozatokban elrendelt levonások végrehajtása
  • Munkaidőkeret kezelése, kereten aluli/felüli órák elszámolása

Adóügyi terület

  • Az adójogszabályok által előírt adminisztrációs feladatok ellátása (nyilatkoztatás, szükséges igazolások kiadása)
  • A magánszemélyeknek juttatott bevételek adóügyi besorolása
  • Évzárással kapcsolatos feladatok ellátása – éves igazolások elkészítése, segítségnyújtás az igazolások hitelesítésében és kiadásában
  • Közreműködés a magánszemélyek éves személyi jövedelemadó bevallásának elkészítésében
  • Segítségnyújtás Szja-bevallási tervezet kiegészítésében, módosításában, jóváhagyásában
  • Lehetőségek feltárása a munkavállalói és munkáltatói adókedvezmények igénybevételére, az ezzel kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása (nyilatkozatok/ jogosultsági feltételek ellenőrzése, határidők nyomon követése)
  • Hatósági ellenőrzés során rendelkezésre állás és kompetens képviselet biztosítása

Társadalombiztosítási terület

  • Teljes körű tb ügyintézés keretében a pénzbeli egészségbiztosítási ellátások igényléséhez szükséges adatszolgáltatások elkészítése, az azok benyújtásához szükséges dokumentumok bekérése, az adatszolgáltatások határidőre történő benyújtása az illetékes hatóság részére (kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztató esetében)

TB kifizetőhely működtetés és kifizetőhelyi ügyintézés

  • Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítésével kapcsolatos teljeskörű adminisztráció
  • Működtetéshez szükséges személyi- és tárgyi feltételek biztosítása
  • Pénzbeli egészségbiztosítási ellátások igénybevételéhez szükséges jogosultságok megállapítása, ellátások jogcímének és összegének meghatározása, adminisztratív feladatok végrehajtása, határozatok meghozatala
  • Közvetlen kapcsolattartás az ellátásban részesülő inaktív magánszemélyekkel (keresőképtelen állományban lévők / kismamák)
  • Személyre szabott tájékoztatás az ellátások igénybevételével kapcsolatban
  • Kormányhivatali ellenőrzés lebonyolítása, ellenőrzésfordulók követése

Riportok/Adatszolgáltatások teljesítése

  • Adatszolgáltatás az ügyfelek felé (igényeiknek megfelelő kimutatások, összesítések készítése)
  • Adatszolgáltatás más üzletágak részére: pl. könyvelő, könyvvizsgáló felé (bérfeladás, adategyeztetés)
  • Adatszolgáltatás hivatalos szervek felé a rendszeresített nyomtatványokon a jogszabály által előírt tartalommal:
    • Adóhatóság felé (havi/éves/negyedéves/eseti bevallások, bejelentések)
    • Társadalombiztosítási szerv felé (ellátások elszámolása, egészségbiztosítási statisztikai jelentések)
    • KSH felé: (adatszolgáltatási naplóban szereplő KSH jelentések elkészítése, feltöltése a KSH-ELEKTRA rendszerbe)
  • Tájékoztatás a személyi kifizetésekkel kapcsolatosan fizetendő bérekről, juttatásokról, költségtérítésekről, továbbá a fizetendő adókról, tb-, és egyéb járulékokról
  • Utalási fájl készítése a bérek, juttatások, költségtérítések, adók, járulékok utalásához
  • Főkönyvi feladási fájl készítése a könyvelés részére a személyi kifizetésekről, juttatásokról, költségtérítésekről
  • Jogszabályok által előírt bejelentési- és adminisztrációs kötelezettségek teljesítése a magánszemélyek jogviszonyának kezdetekor, módosításakor, illetve annak megszűnésekor

Egyéb bérügyi szolgáltatásaink

  • SharePoint felület biztosítása: ügyfeleinkkel közös webes felületünk alkalmas az érzékeny bér-és személyi adatok küldésére és fogadására, illetve ideiglenes tárolására titkosított módon, a GDPR és az ISO szabvány előírásait figyelembe véve.
  • Online bérszámfejtés: megfelelő megoldásunk lehet ügyfeleink számára, amennyiben bérszámfejtési adataikat elektronikusan kezelik. Ebben az esetben a bérszámfejtéshez szükséges adatszolgáltatás saját mintadokumentumaink alapján történik. Az adatok automatikus fogadását, feldolgozását, a bérszámfejtés ellenőrzését követően előállítjuk a szükséges riportokat és feltöltjük portálunkra. Ily módon online elérhetőek teljes körűen az ügyfél igényeinek megfelelő információk. Legyen szó a bérjegyzékekről (összes magánszemélyre vonatkozóan, egy dokumentumban), egyedi riportokról, adóhatósági bejelentésekről és bevallásokról a feltöltést igazoló nyugtákkal, vagy akár az évzárási dokumentumokról. A hozzáférési jogok korlátozhatóak amennyiben nem szeretnének minden felhasználónak teljeskörű fel-, illetve letöltési jogosultságot biztosítani. Fentieken túl feltöltésre kerülnek a szükséges mintadokumentumaink (nyilatkozatok, kérelmek), amelyek folyamatosan elérhetőek a portálunkon.
  • Cafeteria: cafeteria rendszer kialakításával, üzemeltetésével támogatjuk ügyfeleinket. Vállaljuk a szükséges szabályzatok, dokumentációk elkészítését, illetve elvégezzük a szükséges adminisztrációs feladatokat.
  • Kihelyezett bérszámfejtés: a budapesti irodában történő munkavégzés mellett igény esetén az ügyfél által megadott helyszínen végezzük el tevékenységünket.
  • Ügyfél kiválasztott részegységeinek bérszámfejtése: valamilyen kiválasztási szempont alapján adott csoportba tartozó magánszemélyek, pl. vezetők, bérbeadó magánszemélyek bérszámfejtését is vállaljuk. A kiválasztott csoportra vonatkozó riportjaink, adatszolgáltatásaink összeolvaszthatóak a másik szolgáltató adataival.
  • Audit: Bér-, és/vagy TB auditjaink során előre meghatározott ellenőrzési terv alapján végezzük az auditálást. Észrevételeinket, javaslatainkat tartalmazó riportunkat az auditot követően prezentáljuk a kijelölt személyek részére.
  • TB kifizetőhelyi feladatok ellátása: szükséges végzettség, illetve tapasztalat hiányában sok bérszámfejtő nem lát el tb kifizetőhelyi feladatokat, így ezen feladatok átvállalásával tudjuk támogatni megbízóinkat. A kifizetőhely indításától kezdve, a kifizetőhelyi feladatok ellátásán át az időszakos ellenőrzések lefolytatásáig.
  • Távollét nyilvántartó rendszer: a távollétek kezelését, szabadságok kiírását és engedélyeztetését, valamint a havi jelenléti ív funkciókat betöltő szoftverünk bármilyen eszközről (számítógépről/telefonról) egységesen használható.
  • Hozzáférés biztosítása bérszámfejtő szoftverünkhöz: kérésre olvasási jogosultsággal, illetve korlátozott szerkesztési jogosultsággal hozzáférést biztosítunk az ügyfeleink által kijelölt kollégák részére, bizonyos felhasználói felületek és lekérdezések eléréséhez.
  • Banki utalások rögzítése: banki jogosultság biztosítása esetén gondoskodunk a különböző kifizetések, költségtérítések, juttatások (pl. SZÉP kártya), illetve az adók és járulékok banki rendszerben történő rögzítéséről.
  • Onsite/online helpdesk / tanácsadás: segítséget nyújtunk felmerülő szakmai kérdések megválaszolásában cégek, illetve magánszemélyek megkeresése esetén.
  • HR adminisztráció ellátása / támogatása: kérés esetén HR feladatok elvégzésében veszünk részt. Az ügyfelek sablonjai alapján munkaszerződéseket, munkaszerződés módosításokat, munkaköri leírásokat készítünk, vagy akár támogatjuk a HR-es kollégák munkáját igazolások kiosztásakor.
  • Automatizált riport készítés: a KULCS-Bér program felhasználóit támogatjuk az általuk használt egyedi tartamú és formátumú riportok automatizált lekérdezésével. Fejlesztő kollégáink a rendelkezésre álló, bérprogramból lekérhető adatokból készítik el az általában havonta ismétlődő lekérdezéseket.

Vissza a szolgáltatásokhoz
 

Iratkozzon fel szakmai hírlevelünkre


Hírlevelünkből rendszeresen értesülhet a legújabb szakmai hírekről, és megkapja szakmai elemzéseinket, kiadványainkat.


Magyar